ခိုင္းမွလုပ္တတ္သူနဲ႕ ခိုင္းစရာမလိုဘဲ လုပ္တတ္သူ ဒီႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ အဓိ ကကြာျခားခ်က္ကေတာ့ သိတတ္မႈနဲ႕ တာဝန္ယူမႈပါပဲ။ သိတတ္မႈနဲ႕တာဝန္ယူမႈ က ဝန္ထမ္းတိုင္းမွာရွိတာေတာ့မဟုတ္ပါ ဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ခိုင္းမွလုပ္တတ္တဲ့ ဝန္ထမ္းဆိုတာေပၚလာတာပါ။ ဒီဝန္ထမ္း ေတြအေနနဲ႕ တာဝန္မေက်ပြန္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ခိုင္းလ်ွင္ေတာ့ ဘာမဆို အကုန္လုပ္တတ္ေပမဲ့ ကိုယ့္ရဲ႔ကိုယ္ပိုင္သိ တတ္မႈနဲ႕အလုပ္ကိုမလုပ္တတ္တာပါ။
တကယ္ေတာ့ မခိုင္းဘဲလုပ္တတ္တဲ့ ဝန္ထမ္းဆိုတာ ေခါင္းေဆာင္စိတ္ရွိသူေတြ လို႕ေျပာရပါမယ္။ ခိုင္းမွလုပ္တတ္တဲ့ဝန္ ထမ္းကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္လိုစိတ္မရွိသူ ေတြလို႕ဆိုရပါမယ္။ ဝန္ထမ္းျဖစ္လို႕ ေခါင္း ေဆာင္မဟုတ္လို႕ ေခါင္းေဆာင္စိတ္ဓာတ္ ရွိစရာမလိုဘူးလို႕ ေတြးမိေကာင္းေတြးမိၾက ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဝန္ ထမ္းေတြမွာလည္း ေခါင္းေဆာင္စိတ္ဓာတ္ ေမြးရပါမယ္။
ကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္လိုစိတ္ ေမြးျမဴရ ပါမယ္။ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ကခိုင္းမွလုပ္ တတ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးမျဖစ္ရေအာင္ ဦး ေဆာင္လိုစိတ္ရွိရပါမယ္။ ဒါကဝန္ထမ္း တိုင္းမွာရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ အရည္အခ်င္း တစ္ရပ္ပါ။ ကိုယ္တိုင္က ဝန္ထမ္းတစ္ ေယာက္ဆိုလ်ွင္ ကိုယ္ကလည္း ခိုင္းမွလုပ္ တတ္တဲ့ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနၿပီ လားဆိုတာ ဒီအခ်က္ေလးေတြၾကည့္ၿပီး သုံးသပ္ၾကည့္ရပါမယ္။
တာဝန္ေပးမွ အလုပ္လုပ္တတ္တာ
တကယ္ဆိုလ်ွင္ ဝန္ထမ္းအားလုံးက ကိုယ့္ရဲ႔ရာထူးေနရာအလိုက္ လုပ္ငန္းတာ ဝန္အသီးသီးရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီအလုပ္ တာဝန္ေတြကို ကိုယ့္အသိစိတ္နဲ႕ကိုယ္ ၿပီးစီးေအာင္လုပ္ႏိုင္သူရွိသလို တာဝန္ေပး မွ အလုပ္လုပ္တတ္တဲ့ဝန္ထမ္းေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္က ကိုယ့္ ရဲ႔လုပ္ငန္းအေပၚ ေစတနာပါရပါမယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းတစ္ခုလိုပဲ ႀကိဳး စားလုပ္ကိုင္ႏိုင္ရပါမယ္။ လုပ္ငန္းတိုးတက္ မွ ကိုယ့္ရဲ႔ရာထူး၊ လစာ၊ ခံစားခြင့္ေတြက တိုးတက္ႏိုင္မွာပါ။
ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္က အခ်ိန္တန္ လစာယူမယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာေတာ္ရိေလ်ာ္ ရိအလုပ္ကေလးကို ခိုင္းမွလုပ္မယ္။ ဒါဆို လ်ွင္ေတာ့ အဲဒီဝန္ထမ္းကတိုးတက္ဖို႕ အလွမ္းေ၀းေနပါဦးမယ္။ ဘယ္အလုပ္မဆို စိတ္ပါလက္ပါနဲ႕ ထက္ထက္သန္သန္လုပ္ မယ္ဆိုလ်ွင္ ကိုယ့္အတြက္အက်ိဳးမယုတ္ သလို၊ ကိုယ့္ရဲ႔လုပ္ငန္းအတြက္လည္း ေကာင္းမြန္ေစမွာအေသအခ်ာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္သင္ကဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ဆို လ်ွင္တာဝန္ေပးမွ၊ ခိုင္းမွလုပ္တတ္တဲ့ ဝန္ထမ္းမျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားဖို႕လိုအပ္ပါ တယ္။
ပ်င္းရိပ်င္းတြဲေနတတ္တာ
ကိုယ့္ရဲ႔အလုပ္တာဝန္က ဒီအလုပ္ ေတြ ဒီအလုပ္ေတြရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့အဲဒီ အလုပ္တာဝန္ေတြကိုလုပ္ဖို႕ ပ်င္းေနတတ္ တာမ်ိဳးပါ။ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကိုလည္းသိ တယ္၊ ဒါေပမဲ့ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ အခ်ိန္တိုင္း လိုုလို အလုပ္ခြင္မွာ တက္ႂြကမႈမရွိဘဲ ေန တတ္တာမ်ိဳးပါ။ လုပ္ငန္းအေပၚစိတ္ဝင္ စားမႈအားနည္းသလို အလုပ္လုပ္ဖို႕လည္း စိတ္မပါျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔လုပ္ ငန္းစြမ္းရည္ေၾကာင့္ ရာထူးမတိုး၊ လစာမ တိုးလည္း ရတဲ့ေနရာ၊ ရတဲ့လစာနဲ႕ပဲေက် နပ္ေနတတ္ပါတယ္။
အလုပ္လုပ္တဲ့အခါ အမ်ားစုက ပန္း တိုင္ထားတတ္ၾကပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေနာက္ထပ္ႏွစ္ႏွစ္ဆိုလ်ွင္ ငါဘယ္ရာထူး ကိုရရမယ္၊ ဘယ္ေနရာကိုေရာက္ေနရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳး သူတို႕မွာမရွိၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပဲဘယ္ေနရာမွမေရာက္ဘဲ လက္ရွိေနရာ လက္ရွိရာထူးမွာပဲ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာရရွိ ေနတတ္ပါတယ္။
ေနသာသလိုေနတတ္တာ
လုပ္ငန္းခြင္တိုးတက္ဖို႕၊ ကိုယ့္အရည္ အခ်င္းတိုးတက္ဖို႕စတာေတြကိုစိတ္မဝင္ စားပဲျဖစ္သလိုေနတတ္သူမ်ိဳးပါ။ အလုပ္ မွာေအာင္ျမင္တာ၊ က်႐ႈံးတာစတာေတြကို စိတ္မဝင္စားတတ္ၾကပါဘူး။ တစ္ကိုယ္ေရ အဆင္ေျပေအာင္ပဲေနတတ္ၿပီး အလုပ္မွာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္စိတ္မဝင္စားတတ္သူေတြပါ။ အလုပ္ကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ခိုင္းသေလာက္ ေလးပဲလုပ္ၿပီး က်န္တာသူနဲ႕မဆိုင္သလို ေနတတ္ၾကသူမ်ားပါ။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြ လုပ္ ငန္းခြင္မွာ မ်ားေနလ်ွင္ျဖင့္ အဲဒီလုပ္ငန္းခြင္ က အႏၲရာယ္ရွိႏိုင္ပါတယ္။
အလုပ္အေပၚတန္ဖိုးမထားတာ
ဒီအခ်က္ကေတာ့ ကာယကံရွင္က အလုပ္ကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတစ္ေယာက္မဟုတ္ ဘူးလို႕ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ အလုပ္ အေပၚခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူဘယ္သူမဆို ကိုယ့္ရဲ႔ အလုပ္အေပၚတန္ဖိုးထားတတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ကိုယ္ဝါသနာပါတဲ့အလုပ္ မရတာေၾကာင့္လည္း ရတဲ့အလုပ္ကိုဝင္ လုပ္ရသူေတြရွိႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ကိုယ္ဝင္လုပ္တဲ့အလုပ္က ကိုယ့္ရဲ႔ဝါသနာ နဲ႕လားလားမွ မသက္ဆိုင္တဲ့အခါ အဲဒီ အလုပ္အေပၚမွာ တန္ဖိုးထားမႈ၊ စိတ္ဝင္ စားမႈေတြေလ်ာ့က်လာတတ္တာ ဓမၼတာ ပါပဲ။
အဲဒီလိုလုပ္ငန္းအေပၚစိတ္ဝင္စားမႈ မရွိသူတစ္ေယာက္က ဒီအလုပ္မွာမေပ်ာ္ ရြငွ္ႏိုင္ပါဘူး။ သူ႕အတြက္လမ္းေပ်ာက္သလို ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီအလုပ္မွာေရွ႕လည္းမတိုး၊ ေနာက္လည္းမဆုတ္အေျခအေနနဲ႕ ေနာက္ ဆုံးမွာလုပ္ငန္းခြင္မွာခိုင္းမွလုပ္တတ္တဲ့ ဝန္ ထမ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
ျပႆနာတိုင္းကို ကိုယ္နဲ႕မဆိုင္သလိုေနတတ္တာ
အလုပ္ခြင္မွာ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ရတတ္ တဲ့ျပႆနာေတြကို ကိုယ္နဲ႕မဆိုင္သလိုေန တတ္တဲ့လူမ်ိဳးေတြပါ။ ကိုယ့္ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ ျဖစ္၊ တျခားသူေတြေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္လာတဲ့ျပႆနာေတြကိုတာဝန္ယူလိုစိတ္ မရွိၾကပါဘူး။ လုပ္ငန္းခြင္မွာပူးေပါင္းလုပ္ ေဆာင္လိုစိတ္မရွိဘူး။ စည္းလုံးညီၫြတ္မႈ မရွိဘူး။ တာဝန္ယူလိုစိတ္လည္းမရွိဘူး။ ကိုယ့္အတြက္ေၾကာင့္ အလုပ္မွာအခက္အ ခဲျဖစ္သြားရရင္ေတာင္ ကိုယ္နဲ႕မဆိုင္သလို ေနတတ္တဲ့ လူစားမ်ိဳးေတြပါ။ အဲဒီလိုလူ မ်ိဳးေတြက ၾကာလာတဲ့အခါ ခိုင္းတာလုပ္၊ ေပးတာယူတတ္တဲ့ ဝန္ထမ္းမ်ိဳးပဲျဖစ္လာ တတ္ပါတယ္။
ခိုင္းမွလုပ္တတ္သူေတြကိုဘယ္လိုကိုင္တြယ္မလဲ
အလုပ္ခြင္ထဲမွာ ခိုင္းမွလုပ္တတ္တဲ့ ဝန္ထမ္း၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြရွိၿပီဆိုလ်ွင္ အလုပ္ရွင္အတြက္ေရာ၊ သူနဲ႕အတူတြဲ လုပ္ေနရတဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အတြက္ ေကာ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးျဖစ္ေစမွာအေသအခ်ာ ပါပဲ။ ဒီေတာ့သူတို႕ကိုဘယ္လိုကိုင္တြယ္မ လဲဆိုတဲ့အခ်က္ကိုစဥ္းစားလာရပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ သိတတ္မႈက သင္ေပးလို႕ ရသလားဆိုတဲ့အခ်က္ကိုစဥ္းစားရပါမယ္။ သိတတ္မႈဆိုတာ ပညာရပ္ေတြလိုပဲ သင္ေပးလို႕ရတဲ့အရာတစ္ခုေတာ့မဟုတ္ႏိုင္ ပါဘူး။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႔ အမူအက်င့္၊ ပင္ကိုစ႐ိုက္နဲ႕ပဲသက္ဆိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ဒီေတာ့ခိုင္းမွလုပ္တတ္တဲ့ဝန္ထမ္း ေတြကိုလုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ တာဝန္ယူတတ္ တဲ့သူျဖစ္ေအာင္၊ တာဝန္ခံတတ္တဲ့သူျဖစ္ ေအာင္ေတာ့ သြန္သင္ေပးလို႕ရႏိုင္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ခိုင္းမွ လုပ္တတ္တဲ့ကိုယ့္ရဲ႔ဝန္ထမ္းေတြကို တာ ဝန္သိေအာင္၊ တာဝန္ခံတတ္တဲ့အေလ့အ က်င့္ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ၿပီး တျဖည္းျဖည္း ဆြဲေခၚဖို႕လိုပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႕ပဲ ခိုင္းမွ လုပ္တတ္တဲ့ဝန္ထမ္းေတြရဲ႔စိတ္ဓာတ္ေတြ ကိုတျဖည္းျဖည္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္မွာပါ။ ခိုင္းမွလုပ္တတ္လို႕ အလုပ္ကထုတ္ပစ္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ ေျဖရွင္းနည္းအမွန္မ ဟုတ္ဘူးဆိုတာကို တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
Ref: opportunity journal
No comments:
Post a Comment